Warning: Parameter 1 to wp_default_styles() expected to be a reference, value given in /var/www/klinik-kammersgaard.dk/public_html/wp-includes/plugin.php on line 600

Warning: Parameter 1 to wp_default_scripts() expected to be a reference, value given in /var/www/klinik-kammersgaard.dk/public_html/wp-includes/plugin.php on line 600
Skinnebensbetændelse - Klinik Kammersgaard

Skinnebensbetændelse

Skinnebensbetændelse behandling: Effektivt med sportsakupunktur, laserbehandling og massage.

– Hvad er det?

Skinnebensbetændelse skyldes kroniske spændinger i triggerpunkter i skinnebenets muskler, også kaldet “medial tibial stress syndrom”. Tibia er det latinske ord for skinneben. Det er en smertefuld tilstand, som ofte viser sig som en irritation af senerne på skinnebenets inderside, hvor de store lægmuskler hæfter. Dette kaldes tendinitis. Som regel gør det ondt når man starter sin træning, hvorefter smerten fortager sig efter et kvarters tid. Ved træningens ophør, vender smerten tilbage.

– Hvordan behandles det?

Skinnebensbetændelse behandles meget effektivt med sportsakupunktur, laserbehandling og massage. Ofte skal der ganske få behandlinger til før det er væk. Da både akupunktur og laser er anti-inflammatoriske behandlinger, er der resultat med det samme.

– Hvordan forebygges det?

Hvis du er i risikogruppen for at få skinnebensbetændelse, vil regelmæssig afspænding af triggerpunkter i skinnebensmusklerne være en rigtig god ide. Det gøres let ved at udføre simple øvelser som kan laves mens du sidder og eksempelvis drikker en kop kaffe. Ja, så let er det faktisk!

Bestil tid: