Biomagnetisme – Hvad er det?

Medicinsk Biomagnetisme er en revolutionær videnskabelig og terapeutisk tilgang til velvære, som varierer fra traditionel medicin, homeopati, urter og naturterapier. Den er forenelig med hvilken som helst anden traditionel eller alternativ behandlingsform, dog med begrænsning af kemo eller strålebehandling. Det er en internationalt udbredt helsetilgang, som sigter mod at opnå bio-energisk balance i den menneskelige krop; tilstanden som hedder “homeostase”. Den involverer en meget præcis placering af specielle mellemstærke magneter på specifikke områder på kroppen, for at korrigere regulation af lokale pH-værdier på præcis disse punkter. Ved at opretholde den passende pH, vil homeostase genopstå, så kroppen kan hele sig selv. Denne terapi stimulerer det normale immunforsvar, øger cirkulation og iltning, normaliserer respons til inflammation og har mange andre positive effekter på din krop. Det menes at pH-ubalancer ophobes og kombineres så udvikling af symptomer, syndromer og andre helbredstilstande muliggøres.

Det Biomagnetiske par blev ved et tilfælde opdaget af den medicinske læge, Dr. Isaac Goiz, i Mexico i 1988. Det biomagnetiske par studerer, opdager, klassificerer, måler og muliggør korrektion af pH ubalancer i den levende organisme. Ved at genetablere den naturlige pH balance i kroppen, vil forskellige mikroorganismer såsom virus, svamp, bakterier og parasitter blive holdt under kontrol af vores fornyede naturlige forsvar.

For eksempel, hvis du tager en fisk op af vandet, vil den ikke kunne overleve i dette nye miljø, uanset hvor meget oxygen eller lys der er tilstede. Alle fisk behøver vand for at kunne overleve, men nogle skal have saltvand og andre skal have ferskvand. Alle som ejer et akvarium eller en pool kender til vigtigheden af pH balancen i vandet. Vi er som mennesker ikke anderledes. Vores kroppe består af mere end 65% vand som har en meget specifik pH balance som skal bibeholdes hvis vi skal forblive raske! Hvis vi genopretter vores krops naturlige pH balance i lever, lunger, bugspytkirtel, nyrer, muskler, led, mave, tyndtarm, tyktarm, osv, vil disse organer igen begynde at fungere optimalt. ‘

Det gamle ordsprog, ” Du er hvad du spiser” har en sandhed i sig. Hvis vi indtager syreholdige fødevarer, vil vores kroppe udvikle en mere syreholdig pH. En syreholdig pH menes at fremme inflammation og andre kroniske tilstande, som eksempelvis cancer.

Når man kigger på pH-skalaen går den fra 0-14, hvor 7 er neutral. Under 7 er det syre, over 7 er det basisk. Arterie- og veneblod skal have en lettere alkalisk pH; Arterieblod pH = 7,41 og Veneblod pH = 7,36. Fordi den normale pH af arterieblod er 7,41, har det givet anledning til mange forskellige tilgange for at øge måden at få vævet til at blive mere basisk, såsom vegetarkost, indtagelse af frisk frugtjuice og grøntsagsjuice, kosttilskud med basiske mineraler, osv. Selvom disse strategier hjælper til at vedligeholde pH, er det ikke sikkert det er nok i nutidens hårde miljø.

Dr. Goiz afslørede at det er muligt at genvinde en sund metabolisk tilstand ved brugen af biomagnetiske felter af medium styrke, produceret af magneter med 1000-4000 Gauss, som bliver placeret i par på specifikke dele af kroppen, de såkaldte Biomagnetiske Par. Denne tilgang er en type af biofeedback, hvor det biomagnetiske par komplementerer hinanden, og fører til homeostase.

Ved at placere disse biomagnetiske par på specifikke dele af kroppen, genopnås den oprindelige pH i dette område, og når dette er tilfældet kan sygdomsfremkaldende mikroorganismer ikke overleve i dette balanceskabende pH miljø. Celler bliver sunde, og kroppen begynder at hele sig selv. Når denne helingproces starter, er pH afbalanceret og opnår sin optimale stadie som afgør vores kropslige sundhed. Før behandlingen var vores pH ændret på grund af tilstedeværelsen af sygdomsfremkaldende mikroorganismer, som forvrængede niveauet af syre-base forholdet i organerne.

Behandlingsformen er meget udbredt i Sydamerika, og der undervises i den på forskellige universiteter, i Europa er Madrid eneste udbyder indtil videre. På lokale hospitaler i Chile og Ecuador benyttes behandlingen af medicinske læger sideløbende med traditionel medicinsk behandling.

Behandlingen har ingen bivirkninger, men KAN udløse en såkaldt helingskrise, hvor symptomer synes værre i en kort periode mens undrensningen finder sted. Det kan lidt sammenlignes med første gang du går i fitnesscentret: Efter første besøg har du ikke den perfekte krop, men du er på vej til at skabe den krop du ønsker. Ømheden er uundgåelig, men du ved det er fordi din krop er igang med at blive genopbygget.

Behandlingen består af typisk 2-5 behandlinger, og det er umuligt på forhånd at sige hvor mange behandlinger der skal til. Generelt kan det siges at små komplikationer hurtigt korrigeres, mens større helbredsmæssige udfordinger såsom diabetes kræver flere behandlinger, alt efter hvor længe du har haft det.