Warning: Parameter 1 to wp_default_styles() expected to be a reference, value given in /var/www/klinik-kammersgaard.dk/public_html/wp-includes/plugin.php on line 600

Warning: Parameter 1 to wp_default_scripts() expected to be a reference, value given in /var/www/klinik-kammersgaard.dk/public_html/wp-includes/plugin.php on line 600
Achillesenebetændelse - Klinik Kammersgaard

Achillesenebetændelse

Achillesenebetændelse er enhver løbers mareridt, da det ubehandlet kan sætte en stopper for løbetræningen! Men med den rette forståelse, er det ikke svært at behandle.

Hvad er achillesenebetændelse?

Achillesenebetændelse mærkes som en smerte i området omkring achillesenen, specielt ved aktivitet. Smerterne mærkes i nogle tilfælde også i både hæl, fodsålen og hele læggen.

Hvordan opstår det?

Det er typisk en lidelse som rammer løbere i alderen 30-50 år, og det kan opstå som følge af at løbe på ujævnt underlag, udtrådte løbesko, Mortons fod og andre ukendte faktorer. Achillesenebetændelse er ofte en misforstået betegnelse, da det som regel skyldes en overbelastet muskelgruppe i lægmuskulaturen.

Alt afhængig af hvor smerten lokaliserer sig, vil ganske få behandlinger kunne løse dit problem, så du igen kan komme ud at løbe. Det der kan snyde er at det egentlige problem ofte ikke sidder i achillesenen, men i musklen Tibialis Posterior. Denne muskel sidder langt højrere oppe i læggen, men manifesterer sig i området omkring achillesenen. Det er derfor behandlig af selve achillesenen ofte ikke afhjælper problemet.

Jeg behandler med akupunktur, laserterapi og dybegående massage, og typisk er 1-3 behandlinger nok til at smerten helt forsvinder.

Jeg kan give dig nogle simple øvelser med hjem, så du selv kan fremskynde helingsprocessen.

Bestil tid her: